Avonatura - Pedagogisch Bureau - 

 - PEDAGOGISCH BUREAU -

Brugpieper-to-be-training

In de Brugpieper-to-be-training gaan we de basisschooltijd goed afsluiten zodat er ruimte is voor een fijne nieuwe start op een nieuwe school.

Deze cursus is bedoeld voor kinderen uit groep 8  die een lastige tijd op de basisschool hebben gehad door bijvoorbeeld pesten, onzekerheid, faalangst, er niet bij horen, veel ruzie, moeilijkheden thuis of iets anders …

Waarom? De overgang naar een nieuwe school is een hele stap en helemaal voor kinderen die het lastig hebben gehad op de basisschool. De nieuwe school is een nieuw begin en die wil je dan goed beginnen. In de training laten we wat bij de basisschooltijd hoort achter ons en we gaan vol goede moed, voorbereid op weg naar het leven als brugsmurf. 

We starten de training met een individueel intakegesprek. Dit om persoonlijke wensen, leerdoelen en verwachtingen helder te krijgen. Daarna wordt in 5 bijeenkomsten  gewerkt aan thema’s zoals: meer zelfvertrouwen krijgen, opkomen voor jezelf, grenzen aangeven, nieuwe vrienden maken en alles wat er verder nog komt kijken bij het starten op de nieuwe, grote school.  We creëren een veilige groep, waarin de kinderen kunnen leren van elkaar en zichzelf kunnen ontdekken. Er wordt bewust gekozen voor een kleine groep met twee trainers, zodat er veel individuele aandacht is voor iedere brugpieper. De groep bestaat uit maximaal 8 brugpiepers-to-be. 

De training zal bestaan uit een 
mix van creatieve werkvormen, weerbaarheidsoefeningen, sociale vaardigheidstraining en het spiegelen met paarden. (échte paarden en we gaan er niet op rijden!)  

Het wordt een programma op maat, afgestemd op de groep. Er zullen trainingselementen inzitten, maar er wordt ook gebruik gemaakt van de kracht van leren in een groep: ervaring delen, dingen bespreken met elkaar, leren van elkaar, feedback krijgen van elkaar. Bij aanmelding vragen we aan de kinderen wat ze graag willen leren en wat ze graag willen loslaten en dit nemen we mee in ons programma.  Wat zeker aan bod komt is:

 
·        Wie ben ik?’ Wat zijn je kwaliteiten / valkuilen / interesses /etc. Dit gaan we doen aan de hand van een poster die gedurende de training wordt gemaakt en aangevuld door de kinderen zelf, door de andere kinderen, door ons en door thuis. Na de training krijgen ze deze poster mee naar huis als aandenken.

·        Nieuwe vrienden maken, hoe doe je dat? Wat voor vriend ben jij? Wat verwacht jij van vrienden? Wat voor mensen passen bij jou?

·     Weerbaarheid, Opkomen voor jezelf, grenzen aangeven, groepsdruk, erbij willen horen, jezelf zijn: dit gaan we oefenen met Rots en Water oefeningen (www.rotsenwater.nl) en met het paard Tijs (werken met paarden).

·        Nieuwe start op de grote school: waar heb je zin in? Waar kijk je tegenop? Waar ben je bang voor?

·        Afsluiten van de oude schoolperiode. Wat hoort niet (meer) bij mij? Wat laat ik achter? Dit doen we met creatieve werkvormen. (geloof me, ze zijn echt leuk en alles behalve saai! 😉) 

De training bestaat uit:

·     1 individueel intakegesprek van 1 uur
·        4 bijeenkomsten voor de zomervakantie (2 uur per bijeenkomst)
·        1 bijeenkomst na de zomervakantie (2 uur per bijeenkomst)

De investering voor deze cursus bedraagt €65,-per brugpieper per bijeenkomst. In totaal dus € 390,- voor de complete training van
 6 bijeenkomsten van in totaal 11 contacturen.


De training wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering!

Na iedere bijeenkomst ontvangen deelnemers een factuur. Je kunt dus gespreid betalen en eventueel de kosten direct indienen bij de zorgverzekering.  

Voor 
scholen en andere organisaties is het ook mogelijk om een hele groep aan te melden of een programma op maat aan te vragen. 

De training wordt gegeven in Poederoijen. (gemeente Zaltbommel)

Voor meer informatie over Anouk en Tijs kijk op:  https://energizingpeople.nl 

Voor meer informatie over mij, kijk vooral rond op deze site. Bellen of mailen mag natuurlijk ook!


Voor meer informatie over de training mag u altijd vrijblijvend contact opnemen.